min belfast

idag har man vare i skolan typ hela dan. inte så spännande..
men spännande var träningen med belfast nyss.
det är ganska bra precis 1år sedan anneli var här o parelli tränade honom. jag har klagat på för lite träningar men vi har kommit en bra bit ändå. nu litar han på mig, idag t.ex pekade jag på stenen o sa "go up" o han klev upp på en gång, det lärde jag honom ioförsig för nån månad sen men ändå. sen sa ja till honom att halft hoppa upp på en stubbe, (alltså bara med frambenen). det var första gången jag bad honom göra det på en sån liten sak (förr har ja bara sagt de på en stor sak, t.ex stenen). han prövade olika saker men tillslut så gjorde han så, bara han förstår så gör han typ allt vad jag säger.
(han är grymt skitig på bilden, jag borstar inte om jag inte ska rida och jag red inte idag så därför ser han ut som han gör)

Kommentarer
Postat av: A N N A - the girl you never can be

(yyyyyyyy) :D <3

2011-04-13 @ 18:19:35
URL: http://ulrikaanna.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hoppas du är medveten om att Parelli är det värsta man kan utsätta en häst för! Jag är glad att jag inte är din häst, jag kan se framför mig hur dåligt den måste må. Hur många timmar ägnar du åt att slå din häst till att göra saker?

T.ex gå upp på den där stenen, vad FAN ska de vara bra för?

Tacksam för svar, idiot!

2011-04-24 @ 11:40:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0